Längtar till sommaren...

Det har varit en väldigt hektisk dag på jobbet idag.

T var nämligen hemma med sjuk barn idag, så då blev de lite mer för mig att göra då.

Personalmöte, fixa lektionen för konfirmanderna, laga lunch till ett lunchmöte med barn- och ungdomsledarna, öva musik till ungdomsensamblen, ha konfirmander, ha ungdoms ensamble och sen hem igen!

Långa dagar är de ibland. Imorgon tänkte jag nog också jobba hel dag för att kunna vara ledig på fredag, för då tänkte jag nog göra en utflykt till  Jönköping.... Ska hjälpa Managern :) att hämta sin nya bil.

Jag längtar så till den varma våren och sommaren nu. De ska bli så skönt!!
Jag har beställt lite nya vårskor från Ellos och Hm, så de väntar jag på. Tyvärr så skulle några dröja ända till juni eller juli... de var lite drygt. Men den som väntar på nått gott...

Jag brukar förresten exprementera lite med recept ibland när jag inte riktigt vet vad jag vill äta, eller om jag har för lite ingridienser till att göra nått som jag vill ha.
Idag tex. så blev jag sugen på spenatsoppa (jag är för övrigt helt tokig i soppor, de e hur gott som hällst!) men jag hade inte tillräkligt med spenat hemma och alla affärer hade precis stängt, så jag kikade lite i en receptbok och såg någon soppa med kikiärtor och kom på att en sån burk har jag ju. Så jag blande lite av två sorter. Jag gjorde spenatsoppa med kikiärtor och chili.
Jag mixade alltihop så att de blev en slät soppa och den vart faktiskt riktigt god måste jag säga.

Jag vill fixa till den här bloggens design lite, men jag vet inte riktigt hur man gör så jag måste ju ha hjälp och för F så är inte de livsviktigt så de lär nog dröja.... Tråkigt nog. Nej, nu ska jag ta och dra mig till sängen och kika lite på en film innan jag somnar tror jag, de e så mysigt.

Så go natt på er!

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Hejsan!

Såg att du komenterat, och det var Elina som fixade min blogg, så gå in på hennes blogg så får du säkert hjälp =) elinanilssoon.blogg.se

Kram / Maria

Kommentera här: