Full fart!

Den här dan har varit en väldigt aktiv dag. De blev mycket motion. Så imorgon så har man väll rejält med träningsvärk!
Men man ska väll känna att man lever!

Egentligen så skulle jag ha varit på en föreläsning genom jobbet idag, men jag kände att jag bara orkade inte med de idag efter den här helgen i Idols-tecken. Dessutom så är måndagar min lediga dag i veckan eftersom att jag bara jobbar 75% (alltså 30 timmar i veckan) så jag kände att jag ville stanna hemma och få ta igen mig lite för att orka med allt som kommer här fram över (två resor, konfirmation, konserter osv.).

Så på förmiddagen kom T förbi och vi tog en joggingrunda på 2,5 km. Jag ska nämligen springa Blodomloppet i juni så nu är de dags att börja träna upp kondisen lite så att man orkar springa 6 km. då.
Sen e de ju trevligt om man skulle bli lite slankare också, de skulle ju inte skada så här inför sommaren :)

Sen ringde min syster och undrade om jag kunde se efter sonen en timme idag med för att hon skulle till naprapaten. Och de e ju alltid kul att träffa honom så de sa man ju självklart ja till.
Han var väldigt trött när han kom. Började stortjuta bara hon var in på toa en kortis och eftersom att F jobbar natt så tyckte jag att de kanske skulle vara bäst om jag tog en promenad med sonen så att F fick sova färdigt (han fick ju väldigt dåligt med sömn igår eftersom att han var med på audition hela dan. Så jag tyckte väldigt synd om honom igår).
Så sagt och gjor. Jag tog med mig honom i vagnen och gick en härlig vårpromenad längs havet. Vi tittade på svanar och kände dofften av hav. Härligt!
Efter en stund så somna han och då gick jag hemåt igen men på vägen så gick jag och köpte en sallad som jag åt när jag kom hem.
Sen kom syrran och vi fikade en liten stund och sen åkte dom hem.

En stund senare så vaknade F (vid 5 snåret) och då åkte vi till Granngården och köpte mat till katterna.
Sen tyckte vi att de var dags för middag och F var väldigt sugen på kebab från ett ställe i Gimo, så vi åkte dit och när vi ändå var där så hälsade vi på svärmor som fyllde år igår.

Efter en stund vart de hemåtfärd och vila en stund innan F åkte iväg till jobbet. När han gjort de så passade jag på att städa undan lite prylar som låg och skräpade lite överallt. Och nu sitter jag här...

Nu är de dags att krypa ner i sängen och sova för imorgon är de iväg till jobbet igen. Där ska vi planera lägret med konfirmanderna som vi ska iväg på nästa vecka.

Puss å kram!

Kommentera här: